فرودگاه بین المللی آبادان

فرودگاه بین المللی آبادان

کاهش40درصدی ابطال پرواز فرودگاه آبادان بااجرای توافقنامه ایران‌وعراق

تاریخ انتشار: 
22/05/1392

 
به دنبال اجرای توافقنامه منعقد شده میان کشورهای ایران و عراق و عملیاتی شدن طرح‌های تقرب جدید پروازی، بیش از 40 درصد ابطال پروازهای فرودگاه آبادان ناشی از شدت باد کاهش یافت.
 به گزارش روابط‌عمومی فرودگاه آبادان، محمدرضا رضایی مدیر فرودگاه آبادان ضمن اعلام این مطلب گفت: عملیاتی شدن طرح‌های تقرب پروازی آثارمثبتی در کاهش لغو پروازها داشته است.
رضایی اظهار داشت: باند اصلی فرودگاه آبادان به گونه‌ای طراحی شده که هواپیماها برای فرود مجبور به پرواز در قسمتی از آسمان عراق هستند و در زمان جنگ این مسئله عملیاتی نبود، اما بعد از جنگ تحمیلی چون تفاهم‌نامه‌یی وجود نداشت هواپیماها مجبور به پرواز از باند مخالف بودند که در بسیاری از موارد با سرعت شدید باد و گرد‌وغبار همراه بود که موجب کاهش دید و باطل شدن پروازها می‌شد.


رضایی با اشاره به آثار مثبت صدور مجوز ورود به خاک عراق برای انجام عملیات پروازی در اسفند ماه 91 گفت: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی جهت فرود در شرایط باد شدید و یا سایر موارد از این معبر هوایی استفاده می‌کنند.
مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به افزایش تمایل شرکت‌های هواپیمایی به برقراری پرواز در مسیر آبادان گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های اجرای طرح تقرب فرودگاه آبادان، کاهش لغو پروازهای این فرودگاه در سه ماهه اول سال 92 نسبت به مدت مشابه سال گذشته به  میزان 40 درصد است.
وی افزود: در سه ماهه اول سال گذشته بیش از 25 پرواز از مجموع 500 پرواز انجام شده‌ به علت بدی هوا باطل شد که این رقم در سال 92 با وجود افزایش پروازها به میزان 770 پرواز، به رقم 15 رسید.
رضایی خاطرنشان کرد: در خرداد ماه سال گذشته 15 پرواز باطل و این رقم در خرداد ماه سال جاری به 6 پرواز رسیده است.



:
:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

پیشگفتار

فرودگاه آبادان در زمره اولین فرودگاههای کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران احداث شده است. این فرودگاه در ضلع شرقی جزیره آبادان در موقعیت جغرافیایی 48 درجه و 13 دقیقه و 42 ثانیه طول شرقی و 30 درجه و 22 دقیقه و 16 ثانیه عرض شمالی در زمینی به مساحت 372/66 هکتار واقع گردیده است که از شرق و جنوب به شهر آبادان به فاصله 10 کیلومتر تا مرکز شهر، از شمال به خرمشهر و از غرب به رودخانه اروند و مرز کشور عراق منتهی می شود. کمترین فاصله فنس این فرودگاه تا مرز عراق 1800 متر در جنوب فرودگاه موقعیت باند 32R واقع گردیده است.
امکانات وب
Google

در اين سایت
در كل اينترنت